miercuri, 25 noiembrie 2009

Fraudă? Hoţii strigă ,,Hoţii!,,

Duminica trecută, aşa cum am promis, am fost la vot. O zi de toamnă superbă, un fel de vară indiană în variantă oltenească, pe care mi-am început-o cu un traseu prin mai multe localităţi din Dolj.

Cum nu mă aşteptam să întâlnesc la secţiile de votare alte “minuni” decât cele deja intrate în banalul sordid în care ne-am scufundat, nici activiştii de partid care făceau cinste prin baruri săteşti şi nici cărăuşii electorali, postaţi în faţa secţiilor de votare, nu mi-au stricat buna-dispoziţie. La ce bun să te enervezi dacă până şi poliţiştii asistau somnolenţi la încălcarea legii? Aceştia mi-au mărturisit că era un soi de formă de protest, pentru că li se tăiase din leafă. Fiecare îşi face treaba cum ştie mai bine. Vorba lui Iliescu, nu: “După cum îl duce capul”… Un primar PSD, iritat de faptul că adversarii săi - o echipă de tineri în blugi şi adidaşi - transportau săteni la secţiile de votare, era pus pe fapte mari. Mi-a mărturisit că n-a folosit metoda căratului la vot, dar o va face acum, doar ca să le arate portocaliilor trimişi din Craiova că nu pot să-i strice jocurile în comună. Într-adevăr, în respectiva comună a fost o prezenţă la vot record, lucru pe care nişte habarnişti de la o televiziune locală l-au pus pe seama educaţiei civice.

Am votat într-o secţie specială din Segarcea. Mi-am zis că este o premieră personală, la fiecare scrutin votând doar în Craiova, oraşul de baştină. Da, n-am ratat nicio rundă electorală sau referendum, lucru ce nu este tocmai un motiv de laudă dacă mă gândesc în ce situaţie a ajuns această ţară, nu-i aşa? La secţia specială aleasă, parcă 237, am avut surpriza de a găsi aglomeraţie. Peste noapte, Segarcea devenise obiectiv turistic. Coincidenţă, or fi fost jurnalişti şi ceilalţi votanţi, mai ştii? După ce am introdus voturile în urne, am semnat o singură dată pe un singur tabel, chiar dacă legea prevede clar să se folosească două tabele, unul pentru alegerea preşedintelui, altul pentru cei care participă şi la referendum. Mi s-a spus că, pur şi simplu, chestiunea se rezolva prin încercuirea numelui celor care cereau să voteze şi la referendum. În fine, harababura şi ilegalităţile fac parte din felul nostru de a fi, nu-i aşa?

Spre seară, urmărind relatările din ţară şi vociferările politicienilor, mi-am dat seama că s-a redeşteptat spiritul justiţiar la români. Reprezentanţii partidelor reclamau fraude masive, turism electoral, măsluirea rezultatelor la secţiile speciale, folosirea exit-poll-urilor de către moguli, pentru a minţi electoratul şi alte asemenea. Îmbulzeala nefirească de la secţiile speciale a stârnit suspiciuni. Cine a folosit votanţi multipli? PSD, PD-L şi PNL s-au acuzat reciproc de faptul că unii electori ar fi votat de mai multe ori, fiind plimbaţi pe la secţiile speciale. Mi-am spus că a venit vremea să prindem şi să pedepsim măcar câţiva ticăloşi care-şi bat joc de dreptul de a alege liber. Iluzii deşarte. Cei care strigau în gura mare că s-au fraudat alegerile n-au făcut nimic pentru a fi verificate listele de la secţiile speciale. O operaţiune foarte simplă şi deloc costisitoare, mai ales că toate cele trei partide aveau baza logistică necesară.

Păi, nenicilor, cine să vă mai creadă când strigaţi în gura mare “Hoţii!”, dar speraţi să nu fiţi prinşi şi nici nu cereţi oficial verificări, pentru ca nu cumva adversarii să fie prinşi?


La Valea Stanciului, ştampilele n-au rezistat decât până la 11.30. Plus că a dispărut partea cauciucată cu menţiunea votat. Am aflat că voturile imprimate doar cu lemnul au fost considerate valabile...

Niciun comentariu: