duminică, 15 noiembrie 2009

Levantinele minciuni ale unora care citesc din cinci în cinci ani...

Am citit ,,Levantul,, lui Mircea Cărtărescu în 1990. L-am recitit după câtiva ani. Apoi l-am recitit intâmplător, descoperindu-l pe internet. O carte cu adevărat mare. Cărătărescu are cititori numeroşi. Cred că generaţia sa şi cea de după el nu poate ieşi din siajul acestui mare scriitor (ca jurnalist de opinie, Cărtărescu este de o mediocritate iritantă!). Şi dacă tot am folosit un termen marinăresc, haideţi să vedem ce polemică politică a născut "Levantul"...

Dezbatere la Cluj-Napoca. Personaje: Traian Băsescu şi Crin Antonescu.
''Întrebare: Ce carte aţi citit ultima oară şi ce film aţi văzut şi v-a plăcut?

Traian Băsescu: Ultima carte este "Levantul" de Mircea Cărtărescu. Am încercat să acopăr un gol legat de aproape clasicii în viaţă. De la premiera lui "Patru luni trei săptămâni şi două zile" al lui Mungiu n-am mai ajuns în nici o ssală de cinematograf.


Crin Antonescu: Ultima carte pe care am citit-o este "Creşterea şi decăderea Imperiului Britanic". Filmul meu preferat pe care în văd la răstimpuri este "Parfum de femeie", cu Al Pacino. ''





Acelaşi titlu l-a menţionat preşedintele şi în urmă cu aproximativ cinci ani... Chiar i s-a atrofiat într-atât de mult simţul ridicolului? Consilierii lui Băsescu chiar nu-şi merită banii. Puteau măcar să introducă un titlu mai nou sau să-i sugereze un răspuns sincer, legat de lipsa de timp pentru lectură, nu-i aşa?

Niciun comentariu: