miercuri, 2 iunie 2010

Cine a avut dreptate, Firea sau Boureanu?

Izbucnirile de isterie şi de ţopârlănie în public mi se par bomboane de pe colivă puse de tristele figuri care populează studiourile TV. Aproape că a devenit inevitabil să nu asişti la jigniri reciproce între combatanţi la aşa-zisele dezbateri de la televiziunile de ştiri şi cele care practică spiritul gregar şi populismul. A fi “pe gustul publicului” a ajuns să însemne coborârea în latrină şi servitul materiei găsite acolo din abundenţă. Se găseşte public şi pentru aşa ceva, nu? Înseamnă că piaţa este avidă de astfel de spectacole.

Zilele trecute, la Antena 3, Gabriela Firea şi Cristian Boureanu au dat măsura capacităţii de a se bălăcări în public. Prima, ca o doamnă în doliu cum se găseşte, l-a întrebat pe invitat dacă a mâncat ceva stricat. Replica a fost pe măsura grobianismului în care excelează Boureanu: “Tăriceanu este amantul tău!” Apoi s-au acuzat reciproc de consumarea de materie fecală, disputa fiind cine a mâncat mai mult. Au urmat replici inteligente, legate de muci în freză şi alte materii fecale servite la ore de maximă audienţă. Fără alte comentarii, o mostră din cearta celor doi “inteligenţi”:

Gabriela Vrânceanu Firea: Domnule Cristian Boureanu, dar ce-aţi mâncat? Aţi mâncat ceva stricat înainte de emisiune?


Cristian Boureanu: Nu ştiu. Am mâncat ceva la dumneavoastră aici. Am găsit aici pe masă ce mâncaţi dumneavoastră în fiecare seară aici.

Gabriela Vrânceanu Firea: Ceva de pe jos? Ceva de la toaletă? Dar chiar nu vă e jenă?

Cristian Boureanu: Păi mă întrebaţi aşa urât? Să ştiţi că eu nu plec din emisiune. Stau şi vă zâmbesc, vă întreb dacă dumneavoastră l-aţi întrebat vreodată pe domnul Călin Popescu Tăriceanu ce-a făcut cu banii de investiţii, cu 3 miliarde…

Gabriela Vrânceanu Firea: Domnule Cristian Boureanu, dumneavoastră v-aţi luat temperatura? Poate aveţi febră?

Cristian Boureanu: Nu. Nu am febră, mă simt bine şi relaxat. Mă uit şi vă pun nişte întrebări şi văd cum vă deranjează.

Gabriela Vrânceanu Firea: Şi cine v-a spus că sunteţi băiatul cu muci în freză a avut dreptate.

Cristian Boureanu: Acum mă jigniţi? Cumva amantul dumneavoastră?

Gabriela Vrânceanu Firea: Amantul meu? Dar amanta dumneavoastră, firmele dumneavoastră? Mi se pare incredibil…

Evident, aşa se explică de ce OTV este aproape să ajungă în tomberonul în care a fost băgat Dan Diaconescu. Şi alte televiziuni au acceptat să câştige audienţă din circ şi limbaj de budă. Poate că nu trebuie să pun întrebarea “Cine a avut dreptate, Firea sau Boureanu?” Mai potrivit ar fi să întreb “Cine a mâncat căcat, Firea sau Boureanu?”, însă ar fi simplă retorică. După cât păreau de convinşi, ambii s-au alimentat din plin cu materia la care făceau referire.

Un comentariu:

Natural spunea...

De obicei sunt niste gingasi, dar acum s-au pierdut cu ... firea.
A propos de bancul acela cu tara de cacat, atentate de cacat :) ...
Emisiunile de genul asta sunt adevaratele atentate la sanatatea mintala a telespectatorilor :(
Multumim Anten(t)a 3!!!