marți, 18 ianuarie 2011

O poezie scrisă de un copil de 11 ani...

Ce trist e cu-acest Escu,
ce frumos era cu Eminescu…

Atât de bine a fost acum zeci de ani
când oamenii aveau bani.
Ar fi fost bine,
ca România să fie monarhie.
Dar,
vorbesc în zadar.
Poate asta nu se va întâmpla
în viaţa mea…


Aş fi vrut să trăiesc
pe pământ vitejesc,
în România Mare,
cu regi de onoare,
cu oameni cinstiţi,
de lume iubiţi.
Vremurile acelea
nu vor mai exista în România.


Sper că într-o zi se va face dreptate
și ţara va avea de toate:
autostrăzi, infrastructură şi oameni adevăraţi,
de care să nu vă mai săturaţi.

Iar Cadrilaterul, Basarabia și Bucovina să ne revină,
Şi Regele iarăşi să vină”.

Mihai Stoia, clasa a IV-a B, Școala 18, Sibiu

Am citit, cu mare bucurie, această poezie publicată pe mai multe bloguri. Eu am preluat-o chiar de pe blogul Principelui Radu. Da, copiii văd ceea ce mulţi maturi nu pot sau nu vor să vadă...

6 comentarii:

mircea spunea...

Nu inteleg de ce totusi il promovezi de la o vreme pe "principele" Radu. Este - in opinia mea, doar un impostor. Stiu, poate ca ar fi fost mai bine in Romania daca aveam monarhie, dar asta a fost alegerea natiei...
Am avut un gust neplacut dupa intalnirea aceea de la Palatul Elisabeta din 2005 la care-mi amintesc, ai fost prezent..Chiar asa, mi-ai dat o idee pentru un comentariu...
Toate cele bune.

Mihai FIRICĂ spunea...

Mircea, cum ne cunoastem de ceva timp, am sa te rog sa ma crezi pe cuvant: iti respect punctele de vedere insa observ ca ai folosit relativizari surprinzatoare. De ce spui "de la o vreme"? Sunt ani buni de cand tratez cu atentie subiectele legate de Casa Regala. Marturie sunt chiar textele mele cuprinse in cartea "Insectarul cu molii", publicata in urma cu mai bine de... un deceniu (cum trec anii!).
Eu nu-l privesc pe Principele Radu decat in postura de membru al Casei Regale, lucru pe care am sa te rog sa-l verifici cu atentie (sau ma crezi pe cuvant ;) ). Iti martusisesc faptul ca, in particular, Principele Radu este o persoana cum rar intalnesti printre... figuri cunoscute. Innobilarea printr-o casatorie este un lucru firesc si sper sa fiu inteles fara a mai cauta alte argumente.
Stii ce cred despre rolul Monarhiei in Romania si nefasta evolutie a lucrurilor de dupa 1989, mai ales cu onorabilii presedinti care i-au facut pe multi dintre romani sa aiba nostalgii ceausiste. In ceea ce ma priveste, eu am nostalgii monarhiste - insa acesta este un cu totul alt subiect.
Cu prietenie constanta,
Mihai

Ioana Gînju spunea...

..sunt isteti, generatiile care vin sunt foarte bune,si trebuie sa luptam sa le facem un viitor mai bun .

http://virgiliugiorgi.blogspot.com/ spunea...

Domnule Firica
Sunt de acord cu postarile dumneavoastra
Si pentru mine Majestatea Sa Regele Mihai inseamna mult.

http://virgiliugiorgi.blogspot.com/ spunea...

Daca este gindirea lui, va rog sa-i retineti numele. Cind va creste va avea un cuvint de spus. Cu asa copii Romania mai are o sansa.

constanteanul spunea...

pentru varsta lui este foarte buna poezia. felicitari